Le groupe Schaeffler annonce la suppression de 1 300 emplois

Le groupe avait déjà supprimé 4 400 emplois pendant la crise du covid.

FILE - The exhaust pipe of an Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro, V6 diesel engine, in Backnang, Germany, Friday, June 2, 2017. The European Parliament and EU member countries have reached a deal to ban the sale of new gasoline and diesel cars and vans by 2035. EU negotiators sealed on Thursday, Oct. 27, 2022, the first agreement of the bloc’s “Fit for 55” package set up by the Commission to achieve the EU’s climate goals of cutting emissions of the gases that cause global warming by 55% over this decade. (Christoph Schmidt/dpa via AP, File)
FILE - The exhaust pipe of an Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro, V6 diesel engine, in Backnang, Germany, Friday, June 2, 2017. The European Parliament and EU member countries have reached a deal to ban the sale of new gasoline and diesel cars and vans by 2035. EU negotiators sealed on Thursday, Oct. 27, 2022, the first agreement of the bloc’s “Fit for 55” package set up by the Commission to achieve the EU’s climate goals of cutting emissions of the gases that cause global warming by 55% over this decade. (Christoph Schmidt/dpa via AP, File)

L'équipementier automobile allemand Schaeffler va à nouveau couper dans ses effectifs et compte se séparer de 1 300 personnes sur ses 83 000 travailleurs d'ici 2026, a-t-on appris mardi.

Schaeffler justifie sa stratégie par l'avancée plus rapide que prévu de la transition vers la fin des moteurs thermiques. Le groupe veut donc pouvoir économiser pour investir dans les nouvelles technologies. Cette réorganisation coûtera 130 millions d'euros mais devrait permettre des économies de 100 millions par an dès 2026.

En Belgique, le groupe possède une usine à Braine-l'Alleud.